Monday 8 August 2011

First Ramadan

Assalamualaikum semua...

Apa khabar anda??harap2 sihat..bagaimana dengan puasa pula??ada tinggal ke??hehe
ok la..jgn buang masa dengar aku bercerita..eh silap..baca cerita aku...
untuk first ramadhan tahun ini, aku telah demam selepas pulang dari kelas pada pukul 3 petang..

Pada mulanya aku hanya pening sahaja..then lepas balik kelas aku pun ingin berehat(tidur)..tidur punya tidur kepala aku makin berat & badan aku semakin panas..aku seudah fikir aku hendak demam...disebabkan aku tidak larat, aku teruskan tidur sambil meneruskan puasa..alang2 hendak buka puasa sebab hanya tinggal beberapa jam je lagi..
 
Aku tidak larat hendak bangun & hanya berharap aku cepat sembuh je..aku teruskan tidur sehingga waktu berbuka..tetapi malangnya perut aku masuk angin dan tidak mempunyai selera makan..berbuka pada hari pertama aku hanya sekadar meneguk air je, then aku sambung tidur kembali sehingga sahur pagi esoknya..sepanjang aku tidur aku keluarkan peluh dari tubuhku agar demam aku surut..
 
Pada jam 3 pagi aku terjaga dari tidur..Alhamdulillah panas aku surut dan keadaan aku beransur pulih.. sudah alang2 aku terjaga aku bersahur sebab tak nak bangun lagi & ingin meneruskan rehat..pada waktu ini baru aku mempunyai selera untuk makan..
 
Itulah pengalaman aku yang sakit pada hari pertama puasa pada tahun ini..tetapi itu tidak melemakan semangat aku untuk meneruskan puasa..sehingga hari ini, hari kelapan puasa aku tiada tinggalkan puasa lagi..alhamdulillah..kerana aku ingin puasa penuh pada tahun ini..doakan aku berjaya..amin..

No comments:

Post a Comment